سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 30 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۳۹:۴۳

افزایش 10 درصدی مناطق تحت حفاظت اقیانوس‎ها تا سال 2020 میلادی

باشگاه خبری فراساحل: فعالان دولتی و خصوصی بیش از 112 کشور جهان سرمایه گذاری بالغ بر 7 میلیارد دلار (6 میلیارد یورو) برای مقابله به مشکلات اقیانوس‎ها را متعهد شدند. این تصمیم در کنفرانس" اقیانوس ما "در کشور مالت گرفته شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل وبه نقل از رویترز، منابع مالی صرف تقویت مبارزه با آلودگی‌‌‌های دریایی، وسعت دادن به مناطق حفاظت شده، افزایش امنیت دریایی، اجرای برنامه‌‌‌های اقتصاد دریایی، توسعه شیلات و ماهیگری پایدار، افزایش اقدام‌‌‌های اتحادیه اروپا برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی ‌‌‌می‌شود. شرکت کنندگان در کنفرانس "اقیانوس ما" همچنین بر ایجاد منطقه ای محافظت شده با مساخت بیش از 2.5 میلیون کیلومتر مربع تاکید کردند. این مساحت بیش از نیمی از مساحت اتحادیه اروپاست. اقیانوس‌‌‌ها نزدیک به 70 درصد از زمین را پوشانده اند. این اقیانوس‌‌‌ها هستند که بیشتر اکسیژن زمین را تامین ‌‌‌می‌کنند و نزدیک به 30 درصد از کربن هوا را به خود جذب ‌‌‌می‌کنند. زندگی نزدیک به سه میلیارد نفر از مردم جهان به اقیانوس‌‌‌ها وابسته است. غذای اصلی یک میلیارد نفر از مردم جهان غذای دریایی است.

با وجود این، اقیانوس‌‌‌ها با تهدید‌‌‌های جدی روبرو هستند. این تهدیدها شامل آلودگی، تغییرات آب و هوایی، ماهیگیری بی رویه، و فعالیت‌‌‌های مجرمانه در سطح آبها ‌‌‌می‌شود. آلودگی دریاها مشکل بسیار بزرگی است چراکه سالانه بیش از 10 میلیون تن زباله وارد دریاها ‌‌‌می‌شود. پیش بینی ‌‌‌می‌شود که تا سال 2050 میلادی در دریاها بیش از ماهی، پلاستیک وجود داشته باشد. در کنفرانس اقیانوس ما که از سال 2014 برگزار ‌‌‌می‌شود شرکت‌‌‌های مختلفی از قبیل شرکت‌‌‌های شیلات، تا شرکت‌‌‌های هواپیمایی، و شرکت‌‌‌های فناآوری واقع در سلیکون ولی حضور ‌‌‌می‌یابند. کنفرانس سال 2018 در اندونزی و سال بعد از آن در نروژ برگزار ‌‌‌می‌شود. در کنفرانس امسال شرکت‌‌‌های تولیدکننده کالاهای مصرفی متعهد شدند که مقدار پلاستیک کمتری در محصولات خود استفاده کنند. از سوی دیگر، کشورهای شرکت کننده متعهد شدند که سطح مناطق تحت حفاظت اقیانوس‌‌‌ها را تا سال 2020 میلادی به 10 درصد افزایش دهند.



  کد خبر : 4543
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :